Registrering i Trygghetsfonden
Arbetsgivaren ska omgående efter uppsägning/individuell överenskommelse med dig anmäla detta till Trygghetsfonden.
För att omfattas av Trygghetsfonden ska du i samband med att anställningen upphör och senast inom 1 år från din sista anställningsdag, skicka in registreringsuppgifter. Om så inte sker, avslutas arbetsgivarens anmälan och du omfattas inte av Trygghetsfonden.
För att omfattas av fondens stöd ska din anställning i banken ha upphört/avslutats. Under tjänstgöringsfri uppsägningstid eller då avgångsvederlag utgår, kan du beviljas bidrag ur fonden vid utbildning och start av eget företag.
Trygghetsfondens bidrag ska vara ett stöd under arbetslöshet i övergången till nytt arbete. Därför är det viktigt att du är aktiv i ditt arbetssökande och håller kontakt med fonden minst en gång om året.
Registreringsblankett
Ladda ner registreringsblanketten . Fyll i blanketten och skicka den till:
Trygghetsfonden
BAO-Finansförbundet
Stureplan 4 c
SE-114 35 Stockholm
Kom ihåg att omgående meddela fonden ändrade förhållanden som kan påverka din rätt till ersättning.
Snabbmeny:
Stegen genom
Trygghetsfonden
Här följer de steg du går igenom hos oss:
- Arbetsgivarens anmälan
Arbetsgivaren ska omgående efter uppsägning/individuell överenskommelse med dig anmäla detta till Trygghetsfonden. - Registrering
Skicka in dina registreringsuppgifter senast inom 1 år från din sista anställningsdag. - Ansökan om bidrag
Ansök om bidrag enligt våra instruktioner. - Avslut
Ditt ärende avslutas efter 5 år eller vid ny tillsvidareanställning.